Zamknij
REKLAMA

Miało być kino letnie w Parchowie, a jest precedens z Kulczyńskim w tle?

12:42, 06.07.2018 | K.N
REKLAMA
Skomentuj
pixabay.com

Wielkim niesmakiem mogą zakończyć się plenerowe projekcje filmowe dla mieszkańców Parchowa.

Chodzi o projekt Kulturalne Lato Filmowe w Parchowie, który został wymyślony i zgłoszony w ramach Dolnośląskiego Budżetu Obywatelskiego Aktywny Dolny Śląsk, przez sołtys Parchowa Annę Pichałę. 

Projekt zakładał stworzenie w okresie letnim, plenerowego kina na 200-300 osób, z wygodnymi leżakami, zimnymi napojami i popcornem.  Projekt przechodzi pozytywnie proces weryfikacji w Dolnośląskim Urzędzie Marszałkowskim i trafia do głosowania.

W sumie na 2684 głosy na projekty z zakresu kultury, internauci oddali aż 507 głosów na Kulturalne Lato Filmowe w Parchowie. Tym samym projekt wygrywa w głosowaniu i kwalifikuje się do dalszego etapu, w którym zbierane są wnioski do realizacji zwycięskich pomysłów.

W imieniu stowarzyszenia "Nasz Parchów", sołtys Anna Pichała składa wniosek na realizacje swojego pomysłu.

Nagle pojawia się stowarzyszenie, znane jako sympatyzujące ze środowiskiem Roberta Raczyńskiego i Tomasza Kulczyńskiego, które składa wniosek o realizację tego właśnie zwycięskiego pomysłu.

- powiedziała nam sołtys Parchowa, Anna Pichała

Jak się okazuje tylko w przypadku Kulturalnego Lata Filmowego w Parchowie była konkurencja przy wyborze wykonawców. W pozostałych projektach zgłosiło się tylko po jednym wykonawcy i w zasadzie byli to pomysłodawcy danych projektów.  Z powodów błędów formalnych (brak wkładu własnego na realizację projektu) stowarzyszenie "Nasz Parchów" nie otrzymało zgody na realizację autorskiego pomysłu. Komisja konkursowa wybrała stowarzyszenie Viribus Unitis z Lubina na realizacje Kulturalnego Lata Filmowego w Parchowie.

Jak przyznaje koordynator projektu Aktywny Dolny Śląsk, jest to precedens w historii Dolnośląskiego Budżetu Obywatelskiego. 

Nie było naszym celem, żeby burzyć pewien porządek, który mamy od 3 lat realizując Aktywny Dolny Śląsk i wprowadzać jakieś precedensowe sytuacje. (...)
Nie lubię precedensów, bo wiem, że  w historii budżetów obywatelskich, podobna sytuacja wydarzyła się w Łodzi.  Jedno stowarzyszenie ukradło drugiemu realizacje zadania. 

- powiedział Rafał Pilch, koordynator ds. projektów społecznych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego

Zapytaliśmy prezesa stowarzyszenia Viribus Unitis, Łukasza Lemanika czy to fair aby realizować "cudzy" projekt ? 

To nie jest cudzy projekt, tylko można powiedzieć, że nasz. Też mieliśmy taki pomysł na to.

Chcieliśmy też potwierdzić sugestie Sołtys Pichały, jakoby stowarzyszenie Viribus Unitis sympatyzowało z samorządowcami z Lubina. Na nasze pytanie o znajomość z Tomaszem Kulczyńskim, Lemanik natychmiast odpowiedział: 

Też będzie przy tym pomagał. 

Kulturalne Lato Filmowe w Parchowie w przypadku organizacji przez stowarzyszenie Nasz Parchów miało odbyć się na obiektach sportowych klubu piłkarskiego MKS Victoria Parchów. Jednak tak się nie stanie, bo jak zapewnia Anna Pichała, która jest także prezeską klubu piłkarskiego MKS Victoria Parchów:

Na terenie obiektów sportowych wsparcie udzielone zostanie jedynie Stowarzyszeniu Nasz Parchów.

(K.N)
REKLAMA

Komentarze (38)

Żenada Pani SołtysŻenada Pani Sołtys

8 10

co za myślenie... woli żebyśmy nie oglądali kina bo ktoś realizuje a nie ona. Poza tym jak to ma wygladać, sama sobie da zgode na realizację przez samą siebie? halloo!?
Co to za różnica kto to będzie robił ważne że miało być. A tu się okazuje ze nie bo ze złośliwości bo ktoś inny ma zrobić? śmiech na sali. 13:50, 06.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AssAss

5 2

Żenada to pan kulczynski że wraz z kolegami z lubina przeją projekt, pewnie znowu by sprzedawał kiełbasę wyborcza przed każdym filmem. 14:26, 06.07.2018


GłosGłos

2 2

Szkoda ludzi tak myślących. Redaktorek zasugerował że to Kulczyński i wszyscy go hejtują. Może by ktoś Jego zapytał co ma do powiedzenia?! 17:33, 06.07.2018


HmmmHmmm

6 12

A to stowarzyszenie nie robi czasem wydarzenia z panem Marcinem Gortatem ? Oraz innych imprez ? Czy to nie jest fakt ze Pani Ania przegrała realizacje i zamiast stworzyć coś i pomoc sobie na wzajem woli przez ego wszystko cofnąć ? Do realizacji mógł zgłosić się każdy z tego co tu pisze wygrali bardziej z orientowali w temacie ! 13:53, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SkandalSkandal

9 4

To jest skandal! Dlaczego nie czepili się innego projektu tylko zrobili polowanie na Parchów ? 14:32, 06.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HmmHmm

0 3

Skąd wiesz czy gdzie indziej nie brali udziału w realizacji jest wyraźnie napisane ze błędy formalne ? To teraz nikt nie może obejrzeć to coś zle było napisane i wygrał ktoś inny!?!? Gdzie logika zamiast iść tazem i to doprowadzić do końca robi się cyrk
Polityczny 14:43, 06.07.2018


wyborca wyborca

2 1

To jest zemsta Skibickiego ,on bardzo nie lubi p. Ani Pichały , jest mściwy i pamiętliwy.Nie wolno mieć innego zdania niż on sam ,lubi tylko skomlących u jego stóp!!
16:30, 06.07.2018


przypadek ?przypadek ?

7 5

było kilkanaście innych projektów? przypadek ? dlaczego akurat Parchów ? 14:52, 06.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HmmHmm

1 3

Dalej pytam skąd informacje ze tylko tutaj składali o realizacje ? Ludzie były błędy formalne ktoś złe złożyć i teraz zamiast to ratować jest cyrk 15:33, 06.07.2018


odpowiadamodpowiadam

3 1

Jak się okazuje tylko w przypadku Kulturalnego Lata Filmowego w Parchowie była konkurencja przy wyborze wykonawców. W pozostałych projektach zgłosiło się tylko po jednym wykonawcy i w zasadzie byli to pomysłodawcy danych projektów. 15:36, 06.07.2018


Jerzy Jerzy

9 4

Jestem przekonany że Pani Anna była inicjatorem, takiego wspaniałego pomysłu jak kino w plenerze. Jeżeli ktoś chce sobie to przywlaszyc to sadzawka 15:27, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oj tam oj tamOj tam oj tam

3 10

To jest konkurs, do którego mógł przystąpić każdy i każdy mógł wygrać. Liczyła się najlepsza oferta, która złożyła wygrana firma czy stowarzyszenie. Przez błąd wygrał kto inny, a Pan redaktor robi szopkę. Śmiech na sali :-) to się nazywa "dziennikarstwo". 15:35, 06.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

iberiber

0 0

czekamy na twoje dziennikarstwo! 15:48, 06.07.2018


Dla ludzi to przecieDla ludzi to przecie

1 0

Tak to prawda, każdy mógł złożyć ofertę do projektu i organizować. Wystarczy trochę zaangażowania i pojawia się coś dla ludzi od ludzi 17:48, 06.07.2018


SkandalSkandal

9 3

Pani Aniu jestem zdegustowana nieetycznym zachowaniem tych maluczkich polityków. Cieszę się, że Pani nie zniża się do ich poziomu, wszystko robi Pani z myślą o mieszkańcach. Cudownie dba Pani o nasz Parchów, smutny jest brak etyki i elementarnej uczciwości u tych pseudo polityków. Chyba nawet nie zauważają braku jakiejkolwiek przyzwoistości w tym co robią. Smutne
15:47, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czytać ze zrozumieniCzytać ze zrozumieni

3 3

Dlaczego parchów. Proste Kulczyński z braku pomysłów jak zdobyć zaufanie w Parchowie mam podejrzenie że przywlaszyl sobie ten projekt jako wypchany po brzegi pieniędzmi od Raczynskiego. Myśli że w ten sposób kupi wyborców. Kulczyński z was sobie kpi tak samo jak Raczyński z obywateli Lubina. 15:51, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przykra sprawaPrzykra sprawa

6 3

Bardzo przykre sa takie sytuacje :( dla mnie jest to zwykla kradziez pomyslu. Istnieje cos takiego jak wlasnosc intelektualna i prawa autorskie. Faktem jest,ze pani Ania przeoczyla pewne wymogi ale czy to daje komus prawo do przywlaszczenia sobie jej pomyslu? Dla mnie zachowanie osob, ktore sprytnie wykorzystuja takie przeoczenia, jest wysoce nieetyczne :( i pokazuje niestety,ze przebieglosc zastepuje miejsce kreatywnosci, ktora wydawac by sie moglo, powinna byc podstawa w dzialaniu kazdego samorzadowca. Mam nadzieje,ze regulamin kolejnych konkursow zostanie zmieniony i nie bedzie juz wiecej sytuacji, gdy ktos wykorzystuje cudze pomysly 15:51, 06.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TakTak

1 3

Czyli na logikę pan kulczynski przed Panią pichala stworzył w Lubinie kino plenerowe , równie dobrze to ona ukradła
Jego pomysł bo brak w niej własnej kreatywności? ???? naprawdę operujemy takim myśleniem? Czy fajnie zainspirowała się chciała dobrze wyszło dobrxe ale niestety zrobiła błędy formalne ( tutaj czysty minusy) przeszedł ktoś inny i zamiast dzialac dalej i razem jest duma ważniejsze i foch koniec działania .... słabo 16:25, 06.07.2018


MałaMała

5 1

W pełni się zgadzam z powyższym wywodem. Prawo powinno skutecznie uniemożliwiać takie kradzieże, a pomysłodawca powinien mieć możliwość dopełnienia wymogów formalnych. 16:29, 06.07.2018


MirekMirek

1 2

ale każdy mógł składać oferty na wykonanie więc w czym problem? 17:49, 06.07.2018


BoloBolo

6 3

Projekt do konkursu złożyło stowarzyszenie Nasz Parchów, tak samo to stowarzyszenie wraz z Panią Plichałą organizowało głosy i namawiali do głosowania na ich inicjatywę. Projekt napisali sami. Natomiast Lubiniaki za pośrednictwem znajomości otrzymali kopię złożonego oryginału do Marszałka i na jego podstawie zrobili kopię pomysłu grupy Nasz Parchów by otrzymać dofinansowanie. Tak to jest jak władza z Lubina maca się z Marszałkiem i ukradli inicjatywę, na którą sami nie głosowali i nie pisali projektu. Ale co zwykły lud może zrozumieć? Dla nich liczy się tylko to, ze przyjdą i wezmą udział, a kto za tym stoi i całą robotę wykonuje to już ...widzimy w komentarzach. Właśnie NIE ..stop dla złodziejstwa, ważne jest kto złożył projekt i kto go koordynował. Bezczelnym podejściem z pomocą urzędu marszałkowskiego realizację wygrywa ktoś, kto ukradł inicjatywę by pokazać się społeczeństwu przed wyborami. A gdzie oni byli wcześniej? 16:40, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

JanninaJannina

6 5

To powszechne przed wyborami, że ktoś wymyśla inicjatywę, chce ją zrealizować, ktoś ciężko pracuje by zdobyć głosy na jej realizację, a tu przychodzi lubiński chłopek ze zgrają cudaków i po znajomości kradnie Parchowian inicjatywę. Mieszkańcy to pewnie kupią, że tak może być.
16:44, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Daniel Daniel

6 4

Ktoś tam pisze: ...co za myślenie... Ciekawym właśnie myśleniem jest, że olewa się ludzi, którzy wszystko przygotowywali i zaangażowali się, a cieszy sukcesem złodziejów. Przez takie podejście inicjatywy z czasem nie będą realizowane. 16:50, 06.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

2 3

Ale czyjanto wina ? Ktoś nie umiejętnie coś złożył! 17:01, 06.07.2018


Kulczyński złodziejKulczyński złodziej

6 6

Przecież to zwykły złodziej ten Kulczyński. Teraz wyborcy mają jego prawdziwy obraz po prostej inicjatywie, gdzie kradnie wraz z kompanami cudzą ideę i zaangażowanie. To jak dojdzie do władzy to co będzie kradł? Macie sołtysa z prawdziwego zdarzenia, zaangażowanego w działanie i chcecie to stracić przez palantów z Lubina?
16:52, 06.07.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HmmHmm

2 2

Jaki złodziej gdzie jest napisane ze on to zrobił ? Wygrało inne stworzyszenie a wy z tego robicie grę i atakujecie bo redaktor tak zadecydował szkoda ze nikt z mieszkańców np nie skontaktował się z tym stowarzyszeniem i nie dogadał a pani pichala gratulacje za zachowanie 17:03, 06.07.2018


KaliKali

2 2

Człowieku opanuj się nie masz prawa wyzywać człowieka publicznie i psuć jego reputacji. On jest osobą publiczną ale nikt nie może nikogo szykanować bezkarnie! Poczekaj aż emocje Ci opadną i wyraź swoje zdanie. To nie Kulczyński wygrał realizację projektu tylko stowarzyszenie. Nigdzie nie powiedział że będzie reklamował to swoim nazwiskiem. Sorry ale ponosi Cię. 17:11, 06.07.2018


Kulczyński ..przepraKulczyński ..przepra

1 3

Z treści wstępnie wyczytałem, że jakoby ukradli czy tez zawłaszczyli projekt, jednakże macie rację za co zwracam honor i przepraszam. Tu składało się oferty na realizacje inicjatyw, to że ktoś zgłosił nie oznacza, że może realizować. Realizuje ten co złożył najciekawszą ofertę do ogłoszenia. Z treści tekstu nie wynikało jednoznacznie. Bynajmniej świadczy to o tym, że stowarzyszenie, które będzie realizowało otrzyma dodatkowe wsparcie Pana Kulczyńskiego, to raczej dobrze. Cały en tekst jest stekiem, czy też kupką bałaganu z której mona źle wywnioskować.
19:16, 06.07.2018


uuuuuu

0 0

U widzę, że wyzywają tutaj (prawdopodobnie ludzie Kowalskiego - wielkiego uczciwca i sprawiedliwego)Pana Tomasza od ZŁODZIEJA. A to chyba podlega pod odpowiedni paragraf. Nie ważne kim jest Tomasz Kulczyński , ale gdy się czegoś nie udowodni , nie wolno nazywać go złodziejem. Wierzę, że Pan Tomasz z uwagi ,że jest prawnikiem, szybko ten wpis wychwyci, znajdzie winnego i być może któregoś z posłusznych zwolenników Romana zobaczymy na sali sądowej. 17:05, 12.07.2018


DanielDaniel

6 6

Każdy mógł wygrać te realizację, dlaczego przez fakt, że zrobiło to stowarzyszenie z Lubina trzeba przypisywać akurat to panu Kulczyńskiemu? 17:20, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KajaKaja

6 7

Może Pani sołtys nie chciała przypisać sobie tego spektakularnego osiągnięcia w czasie nadchodzącej kampanii? Nie nie ależ oczywiście jest zbyt moralną i nigdy by tego nie zrobiła. Pani sołtys nie lubi się chwalić rzeczami które zrobiła i robi jest zbyt skromna. Ludzie czego Wy nie widzicie? Ta kobieta manipuluje Wami a Wy na to pozwalacie i wszystko podpisuje Sołtys Wsi Parchów Anna Pichała lub Prezeska Klubu. Śmiech. 17:26, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolPol

6 5

Po co ta cała checą, ważne, że będzie inicjatywa. Dla ludzi. Chyba to jest najważniejsze, a ludzie zawsze mogą się porozumieć. 17:45, 06.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PartnerPartner

5 2

Najpierw trzeba mieć partnera do rozmowy. Tutaj raczej trudno mówić o dobrych intencjach. To raczej element brzydkiej kampanii wyborczej ze strony konkurenta. Trudno dorównać tak dobremu społecznikowi jak pani Ania. Tak wkraczać na jej podwórko to skandal i prowokacja, aby go bronić. 18:11, 06.07.2018


ObiektywnyObiektywny

1 0

Sądzę, że trzeba patrzeć na społeczny potencjał i to co otrzymają mieszkańcy. Każde działanie dla ludzi jest dobrą intencją gdy coś otrzymują od innych i mogą się w tym dobrze czuć. 19:19, 06.07.2018


Tak sądzęTak sądzę

9 6

Przecież jeżeli toś wygrał realizację tego kina to zrealizuje. Nikt nie ma monopolu na działanie. Jeśli ogłasza się budowę drogi to startuje kilka oferentów i wygrywa ten z najciekawszą propozycją 17:54, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

3 5

Kulczyński wszędzie się teraz pcha. Po wyborach zapomni o naszej wiosce jak Chocianów czy Parchów. Nie wierzę w niego - dla mnie to zwykły o****t i k****a. 08:36, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomekTomek

0 0

Pani Ania, często spotykana jest w towarzystwie Roberta Harenzy; więc wiemy komu służą jej bunty i protesty. Gdyby ta Pani szła sama do wyborów, mógłbym jej zaufać. A ludzie Kowalskiego dla mnie i do prawie całej społeczności Chocianowa - to... PORAŻKA. 17:00, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

0 0

DLA KORYTA ZROBIĄ WSZYSTKO.
"U widzę, że wyzywają tutaj (prawdopodobnie ludzie Kowalskiego - wielkiego uczciwca i sprawiedliwego)Pana Tomasza od ZŁODZIEJA. A to chyba podlega pod odpowiedni paragraf. Nie ważne kim jest Tomasz Kulczyński , ale gdy się czegoś nie udowodni , nie wolno nazywać go złodziejem. Wierzę, że Pan Tomasz z uwagi ,że jest prawnikiem, szybko ten wpis wychwyci, znajdzie winnego i być może któregoś z posłusznych zwolenników Romana zobaczymy na sali sądowej." 17:08, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma , oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© chocianow.com.pl | Prawa zastrzeżone