Zatrzymanie się na niemieckiej autostradzie z powodu usterki to dla wielu kierowców stresująca sytuacja. Co gorsza, niektórzy w takich momentach podejmują decyzje, które zamiast pomóc, tylko pogarszają sprawę. Jeśli poruszasz się trasą z Berlina w stronę Świecka lub jedziesz z Magdeburga do Polski, dobrze wiedzieć, jak działa pomoc drogowa na tym obszarze i czego unikać.
Wielu kierowców po awarii próbuje jeszcze "dociągnąć" do zjazdu lub parkingu. Problem w tym, że przy niesprawnym układzie kierowniczym, hamulcowym lub elektryce to bardzo ryzykowne. Jeżeli auto staje — zatrzymaj się bezpiecznie, włącz awaryjne i zabezpiecz miejsce.
Na niemieckich autostradach samodzielne holowanie jest zabronione poza zjazdem awaryjnym. Jeśli jesteś np. w połowie drogi między Świeckiem a Berlinem — nie próbuj wzywać znajomego z linką holowniczą. W takiej sytuacji konieczna jest profesjonalna laweta, najlepiej taka, która zna realia lokalnych przepisów i obsługuje polsko-niemiecką granicę.
Wielu kierowców jadących przez Niemcy korzysta z pomocy firm z pogranicza – np. ze Słubic lub Świecka. Oferują one holowanie z Niemiec do Polski, znajomość przepisów po obu stronach granicy i często niższe stawki niż lokalne niemieckie firmy. Warto mieć taki kontakt zapisany w telefonie jeszcze przed wyjazdem.
Autostrady w Niemczech to miejsca, gdzie wszystko działa szybko — łącznie z pomocą drogową, ale tylko wtedy, gdy wiesz, do kogo zadzwonić i jak się zachować. W sytuacji awaryjnej laweta to nie koszt, tylko sposób na uniknięcie większych problemów.
PPUH Marcin Herbut
https://pomoc-drogowa-24.com.pl/pomoc-drogowa-niemcy/
Marwice 25, 66-432 Baczyna
Polska, Europa
T: +48 669 564 627