Od kilku dni mieszkańcy Chocianowa zmagają się z poważną awarią usług telewizji kablowej i internetu. Problem dotyczy m.in. ulicy Wesołej, Armii Krajowej czy Odrodzenia. Za dostarczanie usług odpowiada lokalny operator JPK (dawniej Tele-Awans).
Niestety – mimo upływu czasu – firma nie potrafi udzielić jasnej informacji, kiedy sytuacja zostanie opanowana.
– Nie mamy internetu ani telewizji już kolejną dobę. Zbliżają się święta, a wiele osób nie ma nawet kontaktu z rodziną czy dostępu do bieżących informacji – mówi nam pani Agnieszka z ul. Wesołej.
– Próbujemy się czegoś dowiedzieć na infolinii, ale za każdym razem słyszymy coś innego albo... nic.
Wielu mieszkańców, z którymi rozmawialiśmy, wskazuje na kompletny brak konkretów oraz chaos informacyjny. Infolinia JPK nie potrafi powiedzieć, kiedy usługi zostaną przywrócone.
Co więcej – próby uzyskania informacji często kończą się irytacją, zniecierpliwieniem, a nawet arogancją ze strony obsługi klienta. My również próbowaliśmy skontaktować się z operatorem. Niestety, spotkaliśmy się z brakiem profesjonalizmu i niechęcią do udzielenia jakichkolwiek wyjaśnień.
Istnieje ryzyko, że mieszkańcy wspomnianych ulic pozostaną bez dostępu do internetu i telewizji w czasie świąt.
Co mogą zrobić konsumenci?
W sytuacji, gdy usługa nie działa przez kilka dni, konsumenci mają konkretne prawa:
Warto zachować potwierdzenia zgłoszeń, screeny komunikatów i numery spraw. Jeśli operator nie reaguje, można zgłosić sprawę do: Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w Polkowicach - tel 76 746 15 08, Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) tel: 22 53 49 583 lub https://bip.uke.gov.pl/skargi-i-wnioski/, lub Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) tel: 22 55 60 560 lub https://uokik.whiblo.pl .
Wzór reklamacji
[Imię i nazwisko]
[Adres zamieszkania]
[Numer klienta / umowy, jeśli posiadasz]
[Adres e-mail / telefon kontaktowy]
Do: JPK , Starogardzka 45, 83-010 Straszyn
REKLAMACJA – BRAK DOSTĘPU DO USŁUG INTERNETU I TELEWIZJI
Szanowni Państwo, niniejszym składam reklamację dotyczącą niewykonania usługi zgodnie z umową. Od dnia [tu wpisz datę początku awarii, np. 14 kwietnia 2025 r.] brak jest dostępu do internetu oraz telewizji kablowej w moim miejscu zamieszkania ([adres, np. ul. Wesoła w Chocianowie]). Wielokrotne próby kontaktu z Państwa infolinią nie przyniosły żadnych konkretnych informacji dotyczących przyczyn awarii ani przewidywanego terminu jej usunięcia. Taka sytuacja stanowi naruszenie warunków umowy i przepisów ustawy o prawach konsumenta.
W związku z powyższym: wnoszę o proporcjonalne obniżenie abonamentu za okres trwania awarii, proszę o pisemne wyjaśnienie przyczyn problemu oraz wskazanie terminu pełnego przywrócenia usług.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami oczekuję odpowiedzi na niniejszą reklamację w terminie 14 dni.
Z poważaniem,
[Twoje imię i nazwisko] [Podpis – jeśli drukujesz i wysyłasz tradycyjnie]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz